|
|
|
Præsenter dig selv. 5 År, 5 Måneder siden
|
|
|
Hvem er du?
Hvilken landsdel er du fra?
Alder?
Hvor mange år har du cubet/ lavet terninger?
Så gammel var jeg da jeg løste terningen første gang!
Hvordan kom du igang med det?
Hvilke pusslespil/ terninger løser du?
Hvad er dine bedste tider?
Andet
|
|
|
|
Logget
|
|
|
Sidste redigering: 2007/12/03 08:12 Af Henrik.
|
|
|
|
|
|
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
|
|
|
|
Sv:Præsenter dig selv. 5 År, 5 Måneder siden
|
|
|
Hvem er du?
Jeg er Henrik B. Aagaard
Hvilken landsdel er du fra? Alder?
Jeg kommer fra Østfyn og er 21 år
Jeg har kunne løse terningen i 3 år nu siden den 4. dec. 2004 Dengang var jeg 17 år. Jeg købte en terning på mit udvekslingsophold i USA i Mall of America der var en 7. step solution guide med. Jeg lærte guiden udenad på en uge. Da jeg rejste hjem i Juni fik jeg en personlig rekord i flyet over Atlanten på 36 sek timet med en mp3 afspiller. Jeg vidste hvad terningen var fordi min far havde en der hjemme og jeg havde løst det orange lag på den efter at have set Jess Bonde i TV efter VM i '03 hvor han havde verdens rekorden. Jeg løser nu med grøn først.
Jeg kan løse næsten alle "normale"; terninger. Lige fra 2x2 til Megaminx også Magic og Master Magic.
Der er mange.
Uofficielt: 3x3: single: 11,24 sek avg. 14,75 sek BLD: 1:32 min Fødder: over 3 min.
4x4 Single: 1:01,91 min Avg: 1:25 min BLD:13:02min
5x5 Single: 2:18,94 min Avg: 2:35 min
2x2 Single: 1,72 sek Avg: 4,27 sek
Magic Single: 0,90 Avg: 0,97 sek BLD: 1,03
Og mange flere
Officielt der har jeg lige nu 21 DK rekorder bl.a. bedste 3x3: 13,38 bedste snit 16,32 sek
Henrik
|
|
|
|
Logget
|
|
|
Sidste redigering: 2008/08/08 15:01 Af Henrik.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvem er du?
Lars Vennike Nielsson
Sjælland, Jyderup
Alder?
PT. 25, men man bliver vel ældre
Siden februar 2007
Øh, det må være 24 år
Jeg har altid været fascineret af hovedbrud og logiske opgaver, og har egentlig betragtet professorterningen som den ultimative udfordring. Men på trods af terningens hærgen i 80'erne har jeg først fået lejlighed til at få en i hånden i februar 2007. Her brugte jeg en måned før jeg opgav at løse den (manglede bare de forbistrede hjørner). Så faldt jeg over Lars Petrus løsning, hvor han lovede at man kunne løse terningen på under 20 sek. Yeah right, tænkte jeg, men tog det alligevel som en udfordring. Ca. et halvt år senere lykkedes det alligevel og jeg er ikke holdt op siden.
2x2, 3x3, 4x4. Alle tre kan jeg også løse med bind for øjnene.
2x2: 9.03
3x3: 15.83 (PLL skip), 17.19, gennemsnit af 12: 23.14, Blindfolded: 2:40.63
4x4: 2:08.99, Blindfolded: ca 30 min
|
|
|
|
Logget
|
|
|
Sidste redigering: 2007/12/03 12:37 Af LarsN.
|
|
|
3x3:
PB: 10.37 (non-lucky)
Avg: 13.38
BLD: 2x2-check, 3x3-check, 4x4-check, 5x5-check
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvem er du?
Mads Mohr Christensen
Odense
Alder?
29
Lavede mit første snit på 1:45.92 d. 31/1-07, men blev først rigtigt "hooked" efter VM07.
28
Manglede noget at fordrive tiden med på arbejdet og huskede terningen fra 80'erne så jeg købte mig én
Har stort set kun brugt tid på 3x3'eren, men er så småt ved at bevæge mig over til 4x4, 5x5 og megaminx. Bryder mig ikke specielt godt om 2x2 og magic's. Når jeg er blevet bedre til 4x4 og 5x5 så regner jeg med at begynde på BLD.
3x3 - Single non-lucky: 30.99s AVG: 42.71s. Har ikke rigtigt timet de andre terninger da jeg først er ved at lære dem.
Andet
Kan også løse 3x3'ere med specielle farver og logo'er.
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvem er du?
Sigurd Wedel Sørensen
Valby, KBH
Alder?
21
Hvor mange år har du cubet/ lavet terninger? jeg lærte at løse terningen den 5. februar 07.
Jeg laver så meget andet og er konstant på udkig efter flere hobbies (det er faktisk et helvede, men jeg kan ikk lade være  )
i starten ville jeg bare kunne løse 3x3x3, men man bliver jo hurtigt fanget og så vil man lige blive lidt hurtigere osv..
nu har jeg tonsvis af puzzles og jeg bruge evigheder på at udtænke nye puzzles.
Jeg samler på puzzles. jeg har ikke få, men heller ikk det store endnu. men jeg kan løse de mest kendte 2x2-5x5 (har ikk prøvet ontakt mig så skal jeg se hvad jeg kan gøre.
vi ses!
|
|
|
|
Logget
|
|
|
Sidste redigering: 2007/12/06 16:50 Af SigurdW.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hmm det lader til at den ikke vil poste alt det jeg skrev. har prøvet flere gange,
har i haft problemer med det før?
|
|
|
|
Logget
|
|
|
Sidste redigering: 2007/12/06 16:53 Af SigurdW.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvem er du?
Kirstine B. Aagaard
jeg er fra østfyn
Alder?
18
siden juli 2005
15
Begyndte da henrik kom hjem fra USA, så lærte han mig at løse terningen. Men gik lidt istå da jeg selv var på udveksling i USA
2x2
3x3
pyraminx
magic
snake
3x3OH
midterne i 4x4
2x2=8.??
3x3=36.??
pyraminx=15 tror jeg
magic=1.14
snake= ved jeg ikke, men for langsomt
3x3OH=2-3min
midterne i 4x4=30sek -1min
Andet
Er ved at lærer PLL og OLL, fik mere lyst til det efter VM i Budapest
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvem er du?
Jonas Hartwig
Sønderjylland
Alder?
16
Siden Maj 2007
16
Hmm sad og stenede film af lego robotter på youtube, for at finde noget inspiration til en robot jeg kunne lave. Så så jeg en film af en lego robot, der kunne løse en rubik's cube, og straks fandt jeg en "online rubik's cube" og begyndte at lære at løse den. Dagen efter købte jeg så min første Rubik's cube, som stadig er den jeg bruger den dag idag
3x3
lærte mig selv at løse en 5x5 i en weekend for et par uger siden, har dog ikke en 5x5 så bruger gabbasoft til alt andet end 3x3
3x3 20sek men mega lucky ellers omkring 30sek
3x3 avg. er dog kun ca. 40sek
|
|
|
|
Logget
|
|
|
Sidste redigering: 2007/12/29 15:50 Af Jonne.
|
|
|
3x3
Single 13,37
Avg. 19,56
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hej Jonas, og velkommen til speedcubing.dk
Det er flot at kunne lave en tid på 20 sek. efter kun et halvt år. Du kan altid spørge her i forumet hvis du har brug for hjælp til at blive hurtigere, finde terninger eller lære nye tekniker. Det kunne også være fedt at se dig til DK Open 2008.
|
|
|
|
Logget
|
|
|
3x3:
PB: 10.37 (non-lucky)
Avg: 13.38
BLD: 2x2-check, 3x3-check, 4x4-check, 5x5-check
|
|
|
|
|
|
|
Sv:Præsenter dig selv. 5 År, 4 Måneder siden
|
|
Hey, et dansk cubing forum. Næ hvor hyggeligt
Hvilken landsdel er du fra? Alder?
stor-København.
Jeg er en fyr på 25 år.
1 års tid cirka.
12 år cirka. Købte en "original" terning hos Fætter B.R. og lærte løsningen fra et lille hæfte der fulgte med. Men var mere optaget af min computer, så holdt hurtigt op med at "lege" med terningen igen.
For cirka 1 år siden, fandt jeg den gode gamle terning i en kasse med legetøj og plysdyr. Klistermærkerne (papir) var helt vildt slidte, så jeg bestilte nogle dejlige vinyl klistermærker fra Dan Harris' ebay shop (UK). Jeg fik vækket terningen til live igen, med sand for at løsne den (skruerne kan ikke justeres) og silikone spray.
3x3x3
men jeg har lige modtaget et Eastsheen 2/4/5 sæt fra Omega Studio (Taiwan) og en billig Megaminx fra cube4you (Kina). Så dem er jeg igang med at lære nu.
pinlige
3x3x3 på 1 min 29 (sidst jeg checkede) men jeg har heller ikke brugt så meget tid på den, bare sådan lidt i ny og næ... og "den gode gamle" terning er bestemt ikke egnet til speedcubing, hvilket kan være frustrerende så snart man prøver at skrue lidt op for hastigheden
jeg har lige modtaget nogle DIY (black type A) kits fra cube4you, men venter på at klistermærkerne kommer med posten fra cubesmith (bright stickers, smooth tiles, textured tiles)
blev lige bidt af cubing igen her i julen, så med en bedre terning og mere øvelse, håber jeg snart at der kommer lidt mere fart på
Andet
lærte Jasmine Lee's begynder metode, dernæst intuitiv F2L (Doug Reed's guide)... og er nu blevet hurtigere på F2L end med begynder corner-first F2L. Når jeg støder på en særlig F2L situation, så tjecker jeg lige Fridrich algoritmerne, med henblik på at lære den mest effektive løsning i den pågældende situation.
Jeg har endnu ikke fået taget mig sammen til at lære den fulde Fridrich last-layer, men det skal nok komme en dag. Syntes ikke Jasmine's løsning (som jeg har lært) er så egnet til at konvertere til en 3-look (for så at gå videre til 2-look), i forhold til andre (tilsvarende) begynder metoder, som jeg har kigget på for at finde ud af hvad jeg bør anbefale til andre.
udøver at øve mit F2L til Fridrich style løsning, så har jeg også prøvet et par andre andre metoder... senest har det været Ryan Heise's metode.
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|